Slider

04 almatlansag

 

Gyógytea álmatlanság ellen 65g

 
1399 Ft

 

Szálas gyógytea keverék

 

Összetevők: levendulavirág, majoránna, kamilla, komló, macskagyökér

Kiszerelés: 65 g

 

VÁSÁRLÁS

 

 

 

Használati javaslat:

A csészébe helyezett 3 g teakeveréket (csapott evőkanál) 2,5 dl forrásban lévő vízzel leforrázzuk. A forrázatot lefedjük, és 15 percig állni hagyjuk, majd kihűlést követően tetszés szerint ízesíthetjük. A főzetet fogyasztás előtt leszűrjük.

 

Figyelmeztetés:

Fogyasztása terhesség alatt, illetve 12 éves kor alatt nem ajánlott. Az ajánlott mennyiséget ne lépje túl.

 

Leírás:

A levendula (Lavandula angustifolia) közismert nyugtató-altató hatásáról. Illóolajként vagy belsőleg, forrázat formájában alkalmazva a központi idegrendszerre szorongásoldó, hangulatstabilizáló, nyugtató és fájdalomcsillapító hatást fejt ki, ezáltal az elalvás folyamatában bizonyul hatékony segítségnek. A majoránna (Origanum majorana) – bár leginkább fűszernövényként használatos – szintén alkalmas lehet az alvászavarokban. Megnyugtatja az idegrendszert és hozzásegít az elalváshoz. A gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatása mellet a kamilla (Matricaria chamomilla) is segíti az el- és átalvást, javítja az alvásminőséget, enyhe nyugtató hatása van. Külsőleg sebek tisztítására, helyi gyulladáscsökkentésre, a forrázat gőzét belélegezve pedig felső légúti hurutok, gyulladások kezelésére is egyaránt kiváló. Továbbá, helyi alkalmazásban vizeletürítési zavarokban is hasznosnak bizonyult a kamillából készült olaj. A komlóról (Humulus lupulus) érdemes tudni, hogy a szárított női virágzatának jelentős nyugtató és elalvást elősegítő hatása van. Az orvosi macskagyökérről (Valeriana officinalis) is érdemes szót ejteni a témában, mint alvásproblémákra alkalmazható gyógynövény. Leginkább az idegi alapú alvászavarokban nyújthat segítséget, illetve szorongásoldó és nyugtató hatású.

Ezek alapján a levendulavirágból, majoránnából, kamillából, komlóból és macskagyökérből készült gyógytea-keverékünk hatékony megoldás lehet az enyhébb el- és átalvási problémákra.

Tudjon meg többet a termékről!

A megfelelő minőségű és mennyiségű alvás a testi és lelki egészség legfontosabb tükre. Sajnos, ma Magyarországon a különböző alvászavarok közel ugyanolyan gyakoriak, mint a 2-es típusú cukorbetegség vagy a depresszió, így komoly népegészségügyi jelentőséggel bírnak. A felületes alvástól kezdve, a rémálmokon át az álmatlanságig, számos probléma tartozik az alvászavarok közé, melyeket gyógyszeresen, pszichoterápia által, vagy természetesebb módon – gyógynövény alapú készítményekkel is orvosolhatunk akár.

Az alvászavarok a legtöbb esetben komplex okokra vezethetőek vissza, ezért viszonylag nehezebb is azonnali megoldást találni. A betegek leggyakoribb panasza az álmatlanság (inszomnia), melynek négy fő típusa az elalvási zavar, az éjjeli felébredés után nehezített visszaalvás, a korai ébredés visszaalvási képtelenséggel és a nem pihentető alvás (1). Az álmatlanság egy tünetcsoport, melynek konkrét kritériumai vannak (2), és a diagnózishoz kötelezően jelen kell lennie a kialvatlanság tüneteinek is (fáradtság, koncentrációs nehézségek, stb). A háttérben állhatnak neurológiai (pl. epilepszia) vagy pszichiátriai betegségek (pl. szorongásos zavarok), szervi elváltozások (pl. asztma, cukorbetegség), más alvásbetegségek (pl. alvási apnoe szindróma, paraszomniák), illetve számos tényező is növelheti az álmatlanság előfordulását (pl. helytelen alvási szokások, mozgáshiány) (3). Elsősorban – a gyógymód keresése kapcsán –, ha szükséges, kezeltessük meglévő betegségeinket, másrészt, gondoljuk át életmódunkat, alvási szokásainkat: törekedjünk napjainkban a rendszerességre, a stressz mérséklésére és a mindennapos testmozgásra; élénkítő szereket ne fogyasszunk délután 5 óra után; alakítsunk ki megfelelő alvási környezetet; erősítsük az alvást elősegítő szokásainkat (pl. olvasás). Továbbá, számos gyógynövényt is találunk, melyek el- és átalvást elősegítő hatással rendelkeznek, így a természetesebb megoldásokat keresők számára ideális lehet a gyógyteák fogyasztása.

A levendula (Lavandula angustifolia) közismert nyugtató-altató hatásáról, melyet főbb hatóanyagai (linalool, linalil-acetát, kámfor) jó zsíroldékonyságának köszönhet. Illóolajként vagy belsőleg, forrázat formájában alkalmazva a központi idegrendszerre szorongásoldó, hangulatstabilizáló, nyugtató és fájdalomcsillapító hatást fejt ki, ezáltal az elalvás folyamatában bizonyul hatékony segítségnek (4, 5). A majoránna (Origanum majorana) – bár leginkább fűszernövényként használatos – szintén alkalmas lehet az alvászavarokban. Hő hatására a belőle felszabaduló illóolajok és terpének, cserzőanyagok (rozmaringsav) és keserűanyagok megnyugtatják az idegrendszert és hozzásegítenek az elalváshoz (6). A gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatása mellet a kamillában (Matricaria chamomilla) található matricin, kumarinok és flavonoidok is segítik az el- és átalvást, javítják az alvásminőséget, enyhe nyugtató hatásuk van (7). Külsőleg sebek tisztítására, helyi gyulladáscsökkentésre, a forrázat gőzét belélegezve pedig felső légúti hurutok, gyulladások kezelésére is egyaránt kiváló. Továbbá, helyi alkalmazásban vizeletürítési zavarokban is hasznosnak bizonyult a kamillából készült olaj (8). A komlóról (Humulus lupulus) – amellett, hogy a sörkészítés egyik fontos alapanyaga – érdemes tudni, hogy a szárított női virágzatának jelentős nyugtató és elalvást elősegítő hatása van, melyet a belőle kivonható komlósavak (humulon, lupulon), illóolajok (mircén, kariofillén), cserzőanyagok és flavonoidok biztosítanak (9, 10). Az orvosi macskagyökérről (Valeriana officinalis) is érdemes szót ejteni a témában, mint alvásproblémákra alkalmazható gyógynövény. Leginkább az idegi alapú alvászavarokban nyújthat segítséget, illetve szorongásoldó és nyugtató hatását a benne lévő valepotriátoknak, alkaloidoknak (katinin, valerin), valerénsavnak, illóolajoknak (ecetsav, borneol, pinén, kamfén), kávésavnak és egyéb anyagoknak köszönheti (11).

Ezek alapján a levendulavirágból, majoránnából, kamillából, komlóból és macskagyökérből készült gyógytea-keverékünk hatékony megoldás lehet az enyhébb el- és átalvási problémákra.

Felhasznált irodalom:

  1. Németh, A. (2013). Short manual of psychiatry. [A pszichiátria rövidített kézikönyve.] Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest. 297-298. [Hungarian]
  2. Substance Abuse and Mental Health Services Administration. Impact of the DSM-IV to DSM-5 Changes on the National Survey on Drug Use and Health [Internet]. Rockville (MD): Substance Abuse and Mental Health Services Administration (US); 2016 Jun. Table 3.36, DSM-IV to DSM-5 Insomnia Disorder Comparison. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK519704/table/ch3.t36/ (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  3. Roth T. (2007). Insomnia: definition, prevalence, etiology, and consequences. Journal of clinical sleep medicine : JCSM : official publication of the American Academy of Sleep Medicine, 3(5 Suppl), S7–S10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1978319/ (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  4. Koulivand, P. H., Khaleghi Ghadiri, M., & Gorji, A. (2013). Lavender and the nervous system. Evidence-based complementary and alternative medicine : eCAM, 2013, 681304. doi:10.1155/2013/681304
  5. Levendula – Lavandulae flos. https://tudatosvasarlo.hu/gyogynoveny/levendula (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  6. Merino, J. J., Parmigiani-Izquierdo, J. M., López-Oliva, M. E., & Cabaña-Muñoz, M. E. (2019). Origanum majorana Essential Oil Inhalation during Neurofeedback Training Reduces Saliva Myeloperoxidase Activity at Session-1 in Bruxistic Patients. Journal of clinical medicine, 8(2), 158. doi:10.3390/jcm8020158
  7. Abdullahzadeh, M., Matourypour, P., & Naji, S. A. (2017). Investigation effect of oral chamomilla on sleep quality in elderly people in Isfahan: A randomized control trial. Journal of education and health promotion, 6, 53. doi:10.4103/jehp.jehp_109_15
  8. Sharifi, H., Minaie, M. B., Qasemzadeh, M. J., et al. (2017). Topical use of Matricaria recutita L (Chamomile) Oil in the Treatment of Monosymptomatic Enuresis in Children: A Double-Blind Randomized Controlled Trial. J Evid Based Complementary Altern Med, 22(1), 12-17. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26427789 (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  9. Komlótoboz – (szárított női) virágzat: - Lupuli flos, Lupuli strobuli. https://tudatosvasarlo.hu/gyogynoveny/komlo (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  10. Franco, L., Sanchez, C., Bravo, R., et al. (2012). The sedative effects of hops (Humulus lupulus), a component of beer, on the activity/rest rhythm. Acta Physiol Hung., 99(2), 133-139. doi: 10.1556/APhysiol.99.2012.2.6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22849837 (Letöltés: 2019. 09. 13.)
  11. Kim, J. S., Ahn, J. D., & Cho, S. I. (2015). Effects of Valerianae Radix et Rhizoma extract on psychological stress in mice. Pharmacognosy magazine, 11(42), 381–388. doi:10.4103/0973-1296.153093

Herbased © 2019 Minden jog fenntartva!

nadas web design

Please publish modules in offcanvas position.